Thursday, November 20, 2008

Hidup macam roller coaster.

Huh...aku hempas badan aku kt kosi, 10 jam aku drive tapi collection...alamak sedeynye! Dah 3 hari macam ni, tak sampai rm100 sehari, tolak sewa teksi tinggal berape? Macam maner nak beli sportrim 17 inci ni? Dorang ni sume taknak naik teksi ke? Pusing-pusing pon takde orang. Selalu sampai petang ni dah cecah RM150, ini setengah pon tak sampai!

Masuk minit ke 10 aku membebel tak puas hati, tetibe aku tersentap. Alamak ni sume rezeki tuhan bagi beb, ko bole berusaha je tapi rezeki ko allah yang tentukan. Aku selalu tak pernah bersyukur, biase la bawak teksi macam meniage la, ade hari ko untung ade hari ko rugi. Kadang-kadang atas kadang-kadang bawah. Tak gune ko untung banyak tapi tak pernah bersyukur. Kalau teksi ko terbalik baru la padan muke ko! Terus ko takde kerje.

Erkk..

Aku bangun pegi beranda menghadap matahari jatuh.

Alhamdullilah...